מה אתם יודעים על יחידת החילוץ של צה"ל – 669?

    קובי פינקלר No Comments on מה אתם יודעים על יחידת החילוץ של צה"ל – 669?

    מסתבר שכדי להציל אדם הם נדגשים לעשות הכל. לאחרונה פותחה שיטה חדשה שבה בעת חילוץ ימי הם אינם קושרים עצמם לכבל המסוק וכדי לחסוך זמן פשוט קופצים למים מהמסוק ללא כל חיבור והכל כדי להציל עוד אדם

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעת פעילות מבצעית במבצע קדש נאלץ אחד מבכירי חיל האויר ליטוש את מטוסו. פעולות החילוץ ארכו שעות רבות תוך סיכון חיי הטייס ואנשים נוספים שעסקו בחילוצו. היה זה האות הראשון שניתן להבנה שצריך בצה"ל גם יחידת חילוץ מיומנת.

    18 שנים לאחר מכן בשנת 1974 מחליטים בצה"ל להקים את יחידת החילוץ המבצעית הידועה בשמה 669.

    גורם בכיר בחיל האויר אליו מסונפת היחידה מספר לנו כי ייעודה של היחידה הוא לחלץ בראש ובראשונה לוחמים (כך היה גם השבוע עם חילוץ הפצועים מתאונת הנגמ"ש בהר דב), אחר כך חילוץ ועזרה בטיפול בנפגעים אזרחיים ובאירועים משולבים. "כדי לענות על הצורך המבצעי והמיומן הזה, כל הלוחמים כולל הרופאים, צריכים להיות בעלי יכולת אישית גבוהה,בעלי כושר ובעלי יכולת להיות זמינים בכל עת (כאשר מדובר בחיילי מילואים).

    "זו הסיבה שאנשי המילואים אצלנו משתחררים מוקדם מהרגיל בצהל בשל אילוצים ודרישות אלו" אומר הגורם הבכיר שגם את אבא שלו נאלצו לחלץ פעם תחת אש ו"זה בהחלט נותן תמריץ נוסף לעבודתנו" הוא מוסיף.

    היחידה עובדת הרבה. כמעט מידי יום הם מוקפצים ורק כדי לסבר את האוזן מספרים לנו כי 7 שנים אחרי הקמתה בלבנון הראשונה הם כבר טיפלו בכאלף חילוצים.

    והגבול? מסתבר שכדי להציל אדם הם נדגשים לעשות הכל. לאחרונה פותחה שיטה חדשה שבה בעת חילוץ ימי הם אינם קושרים עצמם לכבל המסוק וכדי לחסוך זמן פשוט קופצים למים מהמסוק ללא כל חיבור והכל כדי להציל עוד אדם בבחינת כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא. זה מוטו ברור ולוחמי 669 מבצעים אותו כנראה גם בלי שנדע גם בשעות אלו ממש.



    0 תגובות